مطالب سایت

حل مشکل عدم عملکرد کلید هوم آیفون ۶ اس

iPhone 6S Home Key Button Not Working Problem Solution Jumper



خدا رو شاکریم شما همراهان عزیز را در کنار خود داریم. در آل رام تلاش ما بر این است کمک کوچکی برای شما علاقه مندان و تعمیرکاران موبایل باشیم. در مطالب گذشته چندین سولوشن سخت افزاری را تقدیم شما بزرگواران کردیم و به ارائه سولوشن های صدای اسپیکر آیفون ۶، روشنایی تصویر گوشی آیفون 6S و … پرداختیم. با مطالعه این مطلب با چگونگی تعمیر و حل مشکل کلید هوم گوشی آیفون ۶ اس آشنا خواهید شد.

 

دکمه هوم از جمله سخت افزارهای است که بدلیل کاربرد بالا در گوشی های آیفون در معرض خرابی قرار می گیرد. در صورت خرابی این قطعه، دکمه هوم بسختی کار می کند و یا اصلا کار نمیکند. در این مواقع برای تعمیر این دکمه بعد از باز کردن گوشی، کانکتور مربوطه  روی برد و روی فلت دکمه هوم را با تینر و مسواک کاملا تمیز کنید و سپس عملکرد دکمه را مجدد بررسی کنید. معمولا خرابی این دکمه از پولکی دکمه است که در اثر آب خوردگی و استفاده زیاد حالت اصلی خود را از دست می دهد. پولکی دکمه قسمتی از دکمه است که وقتی دکمه فشار داده میشود زیر انگشت احساس میشود و در شکل زیر نشان داده شده است :

 

برای اینکه پولکی دکمه را تعمیر کنید، باید پلاستیک و یا چسب پلاستیکی روی دکمه را به آرامی با یک تیغ بردارید و با یک پنس عملکرد دکمه هوم را چک کنید(اتصال قسمت وسط به قسمت بیرونی دکمه)، در صورت کارکرد دکمه، زیر دکمه و محل اتصال آن را با تینر تمیز کنید و در صورتی که پولکی حالت فنری خود را از دست داده است، از یک پولکی هم اندازه و مشابه دیگر که روی اکثر گوشی ها می توانید پیدا کنید، استفاده کنید و در محل مربوطه قرار دهید و با کمی چسب نسوز آن را در محل ثابت کنید و مجدد عملکرد دکمه هوم را بررسی کنید.

در صورتی که  با روش های بالا دکمه کماکان مشکل داشت از سولوشن زیر برای حل این مشکل استفاده کنید و مسیر مربوطه را سیم کشی و جامپر بزنید. امیدوارم این آموزش مفید واقع شده باشد.

لطفا تجربیات خود را از قسمت دیدگاه ها با بقیه دوستان به اشتراک بگذارید.

 

همچنین بخوانید :  رام فارسی 7.0 هوآوی هانر 6 ایکس BLN-L21

 

 

مشخصات

دانـــــلود

  • 6,491 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.