مطالب سایت

حل مشکل سیم کارت سامسونگ جِی ۷ 2015 | J700F

Samsung Galaxy J7 J700F Insert Sim Card Problem Solution Jumper Ways



از همراهی شما دوستان عزیز بسیار سپاسگذاریم. در این لحظه تصمیم داریم به راهکار حل مشکل سیم کارت سامسونگ گلکسی جِی ۷ 2015 با مدل J700F بپردازیم. در شرایطی که سوکت سیم کارت و یا قطعات مربوطه مشکلی داشته باشند، با پیغام های سیم کارت موجود نیست، سیم کارت نامعتبر و یا اینکه سیم کارت شناخته شده، اما آنتن ندارید مواجه می شوید. از همراهی شما سپاسگذاریم.

 

هنگامی که هر دستگاهی با مشکلات سیم کارت روبرو میشود، اولین کاری که باید انجام دهید اینست که سیم کارت سالم دیگری را داخل گوشی گذاشته و تست کنید. در صورت وجود مشکل یکبار از داخل تنظیمات اقدام به سرچ دستی شبکه نمائید، چنانچه کماکان مشکل پا برجا بود اقدام به باز کردن گوشی و بررسی سوکت سیم کارت مربوطه نمائید، در ۹۰ درصد مشکلات سیم کارت مربوط به خرابی سوکت سیم کارت می باشد که معمولا پایه های سیم کارت از داخل به دلایلی مثل بد جا زد سیم کارت، قرار دادن سیم کارت بد پانچ شده و همچنین جابجا زدن مموری کارت در محل سیم کارت از بین می رود. در این مواقع براحتی پایه های سیم کارت با چشم قابل دیدن می باشد (می توانید سوکت سیم کارت معیوب را با یک سوکت سیم کارت سالم مقایسه کنید).گاهی نیز پایه های سوکت سیم از روی برد جدا شده که می توانید با لحیم کردن مجدد آن ها مشکل را برطرف کنید.

با توجه به موارد بالا اقدام به تعویض سوکت سیم کارت گوشی می کنیم. جهت تعویض سوکت سیم کارت بعد از تهیه قطعه سوکت سیمکارت سالم، سعی در برداشتن سوکت سیم معیوب از روی برد می کنیم. لازم به ذکر است جهت برداشتن سوکت سیم کارت ها هیچ وقت از حرارت مستقیم هیتر استفاده ننمایید زیرا حرارت هیتر به قطعات اطراف مانند سی پی یو و هارد آسیب رسانده و باعث خرابی بیشتر گوشی می شود. فقط در صورتی می توانید از حرارت هیتر استفاده کنید که در اطراف سوکت قطعات حیاطی مادر برد مانند سی پی یو و هارد و تغذیه نباشند بازهم باید مسایل حفاظتی را رعایت کنید(پوشاندن قطعات حیاطی با شیلد گذاشتن دستمال خیس روی آنها).

برای برداشتن سوکت سیم معیوب میتوانید با سیم چین تیز اقدام به برش قسمتهای فلزی سوکت کرده و از روی بر بردارید توجه کنید فقط با برش زدن آن ها را جدا کنید و به هیچ عنوان با کشیدن و کندن و فشار به برد اینکار را انجام ندهید و مراقب قطعات اطراف نیز باشید که از روی برد کنده و جدا نشوند. بعد از جدا کردن قسمتهای فلزی، قسمتهای پلاستیکی و پایه های سوکت را با نوک هویه بردارید و پایه ها را پر از قلع کنید به طوریکه بهم بچسبند و با نوک هویه براحتی پایه ها را از برد جدا کنید.

بعد از برداشتن سوکت، محل مربوطه را با تینر بسیار تمیز کنید و قلع های اضافه را با سیم قلع کش بردارید تا کاملا تمیز شود. در این مرحله تمام پایه های سوکت را جهت قرار دادن سوکت جدید مقدار کمی قلع بزنید و سوکت سیم جدید را بسیار دقیق در محل مربوطه قرار دهید و سعی کنید یک یا دو پایه بزرگتر سوکت را قلع بزیند تا روی برد ثابت شود و بعد از آن بقیه پایه های آن را زیر لوپ با دقت لحیم کنید(استفاده از کمی روغن فلت باعث نرم تر شدن قلع و راحت تر چسبیدن به محل مورد نظر میشود).

در صورتی که بعد از طی مراحل بالا بازهم مشکل وجود داشت، می توانید از سولوشن زیر برای رفع این مشکل استفاده کنید، به این صورت که مسیرهای نشان داده شده در شکل زیر را با اهم متر تست کرده و در صورت قطعی مسیر، آن را سیم کشی و جامپر بزنید و در صورت خرابی قطعه ای از مسیر آن را با نمونه یکسان تعویض کنید.

 

همچنین بخوانید :  حل مشکل سخت افزاری صدای هندزفری سامسونگ نوت ۲ | N7100

 

از دوستانی که تجربه اینکار رو دارن خواهشمندیم تجربیاتشون رو از قسمت دیدگاه ها با بقیه دوستان به اشتراک بذارن تا همه بتونن استفاده کنن.

مشخصات

دانـــــلود

  • 7,531 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.