مطالب سایت

حل مشکل کلید پاور سامسونگ گرند پرایم پلاس

Samsung Galaxy Grand Prime Plus G532F Power Button Solution Jumper Ways



در خدمت شما هستیم با یکی دیگر از سولوشن های (راه کارهای حل مشکل) سخت افزاری سامسونگ. در مطالب آموزشی گذشته به حل مشکل شارژ سامسونگ جِی ۷ پرایم | G610F اشاره کردیم و یاد گرفتیم چطور میکروفون گوشی جِی ۵ 2017 رو تعویض و سیم کشی کنیم. در این مقاله با نحوه تعمیر کلید پاور گوشی سامسونگ گلکسی گرند پرایم پلاس | G532F که امروزه جزء گوشی های پر مصرف و میان رده شده است، آشنا می شویم.

 

کلید پاور از جمله کلیدهای سخت افزاری همه گوشی هاست که بیشترین میزان مصرف و آسیب دیدگی را دارد. لذا تصمیم گرفتیم آموزش تعمیر کلید پاور گوشی گرند پرایم پلاس را تقدیم شما علاقه مندان به تعمیرات موبایل کنیم. با خرابی این کلید، مشکلاتی به شرح زیر بوجود می آید :

1- سخت کار کردن کلید پاور

2- روشن نشدن گوشی

3- ری استارت مداوم گوشی (در این مواقع کلید پاور درگیر و یکسره شده است که در اینصورت با اتصال گوشی به منبع تغذیه بدون فشردن کلید پاور، گوشی روشن می شود و مدام ری استارت می شود).

 

1- سخت کار کردن کلید پاور

در این حالت باید کلید را چند بار فشار دهیم تا گوشی یا صفحه گوشی روشن شود، در این مواقع باید کلید پاور گوشی تعویض شود که در ادامه به توضیح تعویض کلید پاور می پردازیم.

 

2- روشن نشدن گوشی

در این مواقع باید گوشی را به منبع تغذیه متصل کرد تا میزان جریان کشی از منبع تغذیه مشخص شود. در صورتی که اصلا جریانی رد وبدل نمی شود، دو حالت وجود دارد :

الف- خرابی کانکتور باطری روی برد.

ب- خرابی کلید پاور.

برای فهمیدن این مسئله می توان از طریق پنس پایه های مثبت و منفی کلید پاور را بهم اتصال داد و دوباره میزان جریان کشی رو بررسی کرد . در این حالت اگر گوشی روشن شد، تعویض کلید پاور قطعیست، اما اگر روشن نشد باید مسیر کانکتور باطری روی برد و مسیر کلید پاور بررسی شود. پس اطمینان از مسیر کانکتور باطری روی برد، جهت تعمیر مسیر کلید پاور می توانید از سولوشن مسیر کلید پاور که در زیر نمایش داده شده است استفاده نمائید.

 

3- ری استارت مداوم گوشی

در این مورد ابتدا باید سلامت گوشی از لحاط سیستم عامل بررسی شود که اینکار را می توان با هارد ریست و فلش گوشی انجام داد، پس از اطمینان از نرم افزار گوشی، می توان با خارج کردن و برداشتن کلید پاور متوجه شد مشکل از کلید پاور است که یکسره شده است و باید تعویض گردد. در صورت برداشتن کلید پاور، در صورتی که کماکان با اتصال به منبع تغذیه گوشی روشن میشد، باید مسیر کلید پاور بررسی شود.

 

لازم به ذکر است برای تعویض کلید پاور این مدل میتوان از زیر کلید پاور و پشت برد از طریق هیتر حرارت داد و کلید پاور را برداشت، وبرای جایگزین کردن کلید، پس از تمیز کردن محل کلید پاور و افزودن قلع مورد نیاز پایه های کلید پاور، نیز می توان از زیر کلید و پشت برد حرارت داد تا کلید کامل روی برد و محل مربوطه قرار گیرد(حرارت به صورت اُریب به سمت بیرون برد داده شود تا نوک کلید پاور که از جنس پلاستیک است نسوزد). در حین حرارت دادن از نوک پنس برای هدایت کلید پاور در محل مربوطه استفاده کنید.

 

همچنین بخوانید :  حل مشکل صدای اسپیکر آیفون ۶ | Iphone 6

 

مشخصات

دانـــــلود

  • 14,715 views

برچسب ها

مطالب پیشنهادی ما

دیدگاه های شما

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.